Realisatie

Een positionering kan nog zo relevant en onderscheidend zijn, als ‘ie niet goed in de markt gezet wordt heb je er weinig aan.Daarom begeleidt Brainsturm de uitwerking van haar positioneringsconcepten als het even kan van a tot z.
We doen dat op drie aandachtsgebieden:

  • aanbod
  • beleid
  • communicatie

1) Realisatie in het aanbod
Om een positionering te “bewijzen” moeten er vaak veranderingen in  het product, de dienst of de dienstverlening van een organisatie aangebracht worden. Meestal zijn tijdens het positioneringsproces hier al veel ideeën voor ontstaan. Brainsturm helpt opdrachtgevers hun “aanbod” aan de gekozen positionering aan te passen.

2) Realisatie in beleid
Een nieuwe positionering heeft altijd gevolgen voor de focus van een bedrijf. Maar het kan ook nieuwe competenties  vereisen. Het beleid van een organisatie moet met deze zaken rekening houden en er op aangepast worden. Brainsturm helpt opdrachtgevers hun “beleid” aan de gekozen positionering aan te passen.

3) Realisatie in communicatie
Pas als het aanbod en beleid in lijn zijn met de nieuwe positionering kan deze naar de markt gecommuniceerd worden. Brainsturm begeleid uw interne communicatieafdeling of reclamebureau bij het opzetten van een op de positionering gebaseerd communicatieplan en de uitwerking daarvan in tekst, ontwerp en communicatiemiddelen. Wij beschikken ook over een uitgebreid netwerk gespecialiseerde leveranciers (freelancers en communicatiebureaus) die voor de realisatie van e.e.a. kunnen zorgen.

 

Copyright © 2018 Brainsturm. All rights reserved | Disclaimer by Max