Nieuwe commerciële
inzichten voor een
gezonde toekomst



Ik ben Ralph Sturm en heb ruim 30 jaar ervaring met wat commercieel wél en niét werkt. Daar kunt u uw voordeel mee doen.
Ik onderzoek wat klanten willen, help producten en diensten daar op aan te sluiten en ontwikkel onderscheidende bedrijfspositioneringen en marketingstrategieën waarmee je een voorkeurspositie in de markt kunt krijgen, nieuwe markten kunt aanboren en je omzet kunt vergroten.


Waar ik goed in ben!

Visie

Door de enorme toename van het aantal gelijksoortige bedrijven, producten en diensten en de explosieve groei van het aantal reclame-uitingen is het belang van commerciële innovatie en relevant en onderscheidend positioneren de afgelopen jaren sterk gegroeid. Zonder een uitgekiend businessmodel en positioneringsstrategie kan een organisatie, product of dienst eigenlijk niet meer succesvol zijn. Met een eigentijds en goed afgewogen businessmodel en een onderscheidende en voor de doelgroep relevante positionering, valt een product, dienst of organisatiemerk op tussen het enorme aanbod van concurrerende merken en de overkill van media- en reclame-uitingen. Een must voor een gezonde toekomst!

Positioneren is versterken van je concurrentiekracht met relevante, tastbare en onderscheidende toegevoegde waarde

Om een goede waardepropositie te ontwikkelen moet je precies weten wat je klanten wel en niet willen om je producten en diensten aanbod te bepalen.

De Brainsturm Brandguide

De Brainsturm Brandguide beschrijft een complete positionering op 1 A4-tje. Geen dikke rapporten maar 1 toegankelijk geschreven A4-tje met daarop de positionering zelf, het bewijs en wat er wel en vooral ook niet moet veranderen. De Brainsturm Brandguide is sturend voor alle interne en externe activiteiten zodat iedereen, in- en extern, het juiste doel voor ogen heeft en houdt.

Waarde Propositie Canvas

Brainsturm werkt volgens de methode van het Waarde Propositie Canvas. Het Waarde Propositie Canvas heeft twee delen. Met het KLANTPROFIEL breng je de eisen en wensen van je klant in kaart. Met de VALUE MAP beschrijf je hoe je voor die klant waarde gaat creëren. De FIT tussen wat een klant wil en jij ze gaat bieden is je waardepropositie.

Wat klanten zeggen...

Brainsturm heeft de afgelopen 15 jaar tientallen bedrijven geholpen bij hun positionering en/of waardepropositie. Bij een flink deel ben ik ook betrokken geweest bij de implementatie. Hieronder enkele referenties.
  • Als Hamer B.V. hadden we behoefte om de positionering van ons bedrijf helder en duidelijk in kaart te krijgen. Hoe ziet men Hamer en wat is het onderscheidend vermogen van ons ten opzichte van onze concurrentie? Ralph (Brainsturm) heeft ons aan de hand genomen en na een aantal gesprekken waarin hij gerichte vragen stelde over o.a. markten, waardes en veranderingen kwam er op 1 A4-tje een complete positionering ( Brandguide ). Onder zijn leiding hebben wij gekozen voor de kernwaarde "Compleet in techniek". Dit is voor ons het fundament waarop we verder zijn gaan bouwen in het marketing & communicatie beleid voor de toekomst. Door het strategisch inzicht van Ralph en zijn ervaring met het overzetten hiervan in de praktische uitwerking heeft hij onze focus verscherpt op wie we zijn en wat we kunnen.
    Hamer is totaalaanbieder in de utiliteit, industrie, automotive, brandstofvoorziening en de chemische en voedingsindustrie. Hamer is gevestigd in Nederland en België en heeft ruim 500 medewerkers. De kernactiviteit is techniek: technische installaties en alle hieraan verwante technische dienstverlening. Hamer ontwerpt,  installeert en onderhoud. Hamer onderscheidt zich met een uitgebreid pallet activiteiten waarmee ze haar opdrachtgevers van A tot Z ontzorgen.
  • Reclame of Marketing? Dat is altijd de vraag. 1 op de 500 reclamebureaus begrijpt  wat marketing is. Oftewel, je moet heel hard zoeken om een business sparring partner te vinden die begrijpt waar ondernemen werkelijk om draait. Ralph (Brainsturm) begrijpt het. Ralph staat ons als directie met raad en daad bij om onze business nog veel beter te maken. En naast zijn oneindige kennis, is er nog iets veel belangrijkers: het is een heel prettig mens. En dat is toch de basis van zakendoen.
    DVI (Da Vinci International) is marktleider op het gebied van software voor hair- en beautysalons in Nederland en België.
    Jim Heersink
    Da Vinci International
  • Ralph (Brainsturm) heeft mij als ondernemer (en als persoon) uitstekend geholpen bij het opnieuw vormgeven van de basis van ons bedrijf en onze communicatie. Met name door zijn positieve instelling en uitdagende manier van “teasen” kwamen alle onderwerpen naar voren die er in zo’n veranderingsproces echt toe doen (ook de zaken waar ik liever omheen had willen lopen). Doordat Ralph de zaken expliciet bleef benoemen, werden mijn “blokkades” omgezet in discussiepunten, later gevolgd door concrete actiepunten. Zijn hulp was voor mij een schot in de roos en bij een volgend communicatie traject is Ralph zeker in beeld!
    Al 30 jaar helpt KMO Solutions organisaties en branches met innovatieve softwareoplossingen. KMO levert software voor processen op het gebied van Arbo, milieu, kwaliteit en veiligheid.
    Bert Kerseboom
    KMO Solutions
  • I know Ralph for many years. Sometimes I totaly disgreed with his ideas however bottom-line, I must conclude and admit that his overal strategic approach and performance always has been very positive and most of the time above expectations.  
    Cordier is één van de grootste importeurs van kwaliteitswijnen voor de horeca in Nederland. Alle belangrijke wijngebieden wereldwijd zijn vertegenwoordigd in het assortiment. Klanten, de retail-, food en horecabranche, zijn hiermee verzekerd van een uitgelezen aanbod van topmerken uit zowel de oude als nieuwe wereld. 
    Rudolf Bijleveld
    Oud, Reuchlin & Boelen now Cordier
  • Brainsturm heeft ons geholpen bij onze herpositionering. Onder zijn leiding hebben wij gekozen voor de kernwaarde continuïteit (voor onze klanten).  Ook qua bedrijfsvoering had onze herpositionering consequenties. We zijn van 6 naar 4 bedrijven gegaan en hebben , met het oog op de toekomst,  Mulder Systems opgericht. We hebben Brainsturm leren kennen als een innovatieve marketeer die door zijn kennis en ervaring in staat is het management van een bedrijf effectief te begeleiden bij het nemen van dit soort belangrijke beslissingen.
    Mulder Systems is het moederbedrijf van Mulder Elektro, Mulder Connect, Mulder Beveiliging en Mulder Duurzaam. De Mulder bedrijven ontzorgen hun klanten met advies, aanleg en onderhoud van alles op het gebied van elektrotechniek, data-infra en telecommunicatie. 

Tarief

Mijn uurtarief voor strategische begeleiding is € 145,00.

Mijn uurtarief voor commerciële begeleiding is afhankelijk van het aantal uren dat ik ingehuurd wordt en ligt tussen € 80,00 en € 110,00.

Een Brainsturm Brandguide maak ik voor een fixed price die meestal tussen € 5.000,00 en € 10.000,00 ligt.

Het ontwikkelen van een waardepropositie ligt meestal ook tussen € 5.000,00 en € 10.000,00.

Alle bedragen zijn exclusief B.T.W.